3.8/5 - (9 głosów)

Reklama, a opinie Klientów

Reklama, a opinie Klientów tylko z pozoru są tak bardzo od siebie odległe. Wiadomo powszechnie czym jest reklama. W wielkim skrócie jest to działanie mające na celu zainteresowanie odbiorcę do nabycia odpowiedniej usługi lub towaru. Jest mnóstwo jej form oraz zasięgów. Są reklamy lokalne, branżowe, specjalistyczne, ogólnokrajowe, czy też reklamy ogólnoświatowe.

Każda firma, aby zwiększyć o sobie informacje oraz znaleźć potencjalnych Klientów powinna korzystać ze wsparcia reklamy. W zależności od budżetu firmy należy starannie ją dobrać do potrzeb firmy. Jest oczywistym, że firma działająca na rynku lokalnym np. nowa restauracja, nie potrzebuje drogiej reklamy w ogólnopolskiej telewizji, aby uzyskać pozytywne opinie swoich Klientów.

Powinna reklamować się tylko w mediach lokalnych i to w takich, które dostosowane są i docierają do naszego odbiorcy. Każda reklama powinna być dobrze przemyślana zarówno pod względem jej treści tekstowej jak i graficznej. Musi być adresowana do oczekiwanego przez nas adresata i koniecznie dostosowana do naszej oferty. Musi być tak skonstruowana, aby opinie Klientów o niej były jak najbardziej przychylne.

Wróćmy na moment do naszej przykładowej restauracji. Powiedzmy nakierowanej cenowo i z menu na studentów. Błędem będzie reklamowanie się np. w codziennych dziennikach wielonakładowych, których odbiorcami są w zdecydowanej większości osoby spoza naszego obszaru zainteresowań. Czytelnikami prasy codziennej są zazwyczaj osoby starze niż wiek studentów, którzy często mają już wyrobione gusta i swoje stałe miejsca. Wbrew pozorom taka reklama w gazecie o wielotysięcznym nakładzie nie da nam oczekiwanego efektu. Również i cena takiej reklamy zapewne bardzo skutecznie potrafiłaby uszczuplić nasz budżet. Nie jest to bezpłatna reklama w internecie o wiele łatwiej szukana przez studentów.

O wiele skuteczniejszą formą reklamy będzie umieszczenie w pobliskich uczelniach plakatu reklamującego nasz lokal, czy też rozdawanie ulotek z bonem na darmową degustacje. Po takiej reklamie na pewno trafią do naszego lokalu pierwsi studenci. Czy lokal nimi będzie zapełniony, czy też nie – zależy tylko od Ciebie, a właściwie o opiniach jakie będą krążyć o Twoim lokalu wśród studentów. O ile w życiu realnym nie masz na to wpływu, możesz mieć wpływ na opinie Klientów w internecie. Możesz je kreować sam lub zlecić.

Opinie tworzą się same i są najlepszą formą reklamy. Mając wpływ na opinie masz nieograniczone możliwości w rozwoju swojej firmy. Klienci sami Cie wyszukują i trafiają do Ciebie. Mając ich tak wielu możesz podnieść ceny za swoje usługi w stosunku do Twojej konkurencji. Ale ie przesadzaj z podwyżkami, aby nie wpłynęły na opinie.

Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty, jasne się wydaje, że budowanie wizerunku firmy i jej pozytywnych opinii jest najlepszą formą reklamy jaka kiedykolwiek istniała.